Αναζήτηση

Συνηθισμένα λάθη στη φωτογράφιση προϊόντων

Ενημερώθηκε: 14 Δεκ 2020

Με τόσες εικόνες να περνάνε από μπροστά μας κάθε μέρα είναι λογικό να έχουν ανέβει και οι απαιτήσεις για τις φωτογραφίες προϊόντων που βγάζουμε.

Παλιότερα ο σκοπός ήταν απλά να απεικονίσουμε ένα προϊόν έτσι ώστε να μπορεί να έχει μια ιδέα ο πελάτης για αυτό που πρόκειται να αγοράσει.


Όλοι μας σήμερα ψάχνουμε εικόνες που θα μας τραβήξουν την προσοχή, που θα μας εντυπωσιάσουν, που θα μας κεντρίσουν το ενδιαφέρον να συνεχίσουμε να την πλοήγηση στην ιστοσελίδα επισκεφτήκαμε και αν δεν τις δούμε απλά αλλάζουμε ιστοσελίδα με ένα κλικ.

Αυτό φυσικά δεν είναι και πολύ εύκολη υπόθεση, αυτό που είναι αρκετά εύκολο είναι να προσπαθήσουμε να αποφύγουμε κάποια πολύ συνηθισμένα λάθη στη φωτογράφιση, τα οποία μπορεί να καταστρέψουν την εικόνα του προϊόντος μας αλλά και της ίδιας της εταιρίας μας.


Κακή προετοιμασία του προϊόντος που είναι να φωτογραφίσουμε.


Όσο απλό κι αν ακούγεται είναι πολύ σημαντικό να εξετάσουμε το προϊόν μας από όλες τις πλευρές και να ελέγξουμε για τυχών ατέλειες, σημάδια από δαχτυλιές και γενικότερα πράγματα που δεν θα ήταν καλό να φαίνονται στη φωτογραφία μας. Αφού τελειώσουμε με τον έλεγχο σειρά έχει ο καθαρισμός του προϊόντος. Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε στην φωτογραφία μας να υπάρχουν σκόνες και σκουπίδια. Θυμηθείτε, οι φωτογραφικές μηχανές δείχνουν απίστευτη λεπτομέρεια, αυτό που με γυμνό μάτι δείχνει ελάχιστο μπροστά στον φωτογραφικό φακό δείχνει τεράστιο. Ιδιαίτερη προσοχή στα γυαλιστερά προϊόντα όπως κοσμήματα, μεταλλικά αντικείμενα αλλά και γυάλινα προϊόντα.

Λίγες εικόνες του προϊόντος


Υπάρχουν προϊόντα που μπορούν να απεικονιστούν με μια φωτογραφία και ο θεατής να έχει ξεκάθαρη άποψη για αυτό που βλέπει και ενδιαφέρεται να αγοράσει. Τις περισσότερες φορές όμως χρειάζονται δύο έως πέντε φωτογραφίες έτσι ώστε να καλυφθούν όλες οι πτυχές του προϊόντος. Πολλές φορές πρέπει να δείξουμε το πίσω μέρος ή και τα πλαϊνά ή ακόμα και την πάνω πλευρά για να είναι σίγουρος ο επισκέπτης της ιστοσελίδας μας για αυτό που πρόκειται να επιλέξει. Όταν βλέπουμε κάτι για το οποίο έχουμε αμφιβολίες είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα το προσπεράσουμε. Όσο περισσότερες φωτογραφίες λοιπόν τόσο καλύτερα. (Αρκεί να μην υπερβάλουμε φυσικά και έχουμε αντίθετα αποτελέσματα)


Σωστός φωτισμός


Είναι λίγο πιο τεχνικό αλλά επειδή είναι πολύ σημαντικό θα το αναφέρουμε.

Το προϊόν που φωτογραφίζουμε δεν πρέπει να είναι ούτε υπέρ φωτισμένο ούτε υπό φωτισμένο. Δεν είναι εύκολο να κρίνουμε με το μάτι αν έχουμε φωτίσει σωστά γι΄αυτό η καλύτερη λύση είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα φωτόμετρο που θα μας γλυτώσει από κόπο και κυρίως χρόνο ενώ παράλληλα θα μας βοηθήσει να βρούμε γρήγορα τις ρυθμίσεις ακόμα κι αν έχουμε αλλάξει το στήσιμο των φώτων μας ή και τις ρυθμίσεις της φωτογραφικής μας μηχανής.


Εφέ και έτοιμα φίλτρα


Όσο δελεαστικά κι αν δείχνουν σχεδόν ποτέ δεν έχουν καλό αποτέλεσμα. Κάθε φωτογραφία θέλει τη δική της επεξεργασία και δεν μπορεί ένα φίλτρο να πετύχει σε όλες. Οπότε καλύτερα να αποφύγετε αυτοματοποιημένες λύσεις που υπόσχονται ότι με ένα κλικ θα μεταμορφώσουν τη φωτογραφία σας.


Παραπλανητικές φωτογραφίες


Είναι καλό να αναδεικνύουμε τα δυνατά σημεία του προϊόντος μας, όχι όμως και να κρύβουμε λεπτομέρειες που θα θέλαμε να μην υπάρχουν όπως ατέλειες ή κακοτεχνίες γιατί έτσι το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να δυσφημίσουμε την εταιρία μας. Προσοχή χρειάζεται και στην επεξεργασία. Αυξάνοντας υπερβολικά, ας πούμε, τον κορεσμό των χρωμάτων, την αντίθεση ή την οξύτητα της φωτογραφίας μπορεί να καταλήξουμε στο τέλος να έχουμε μια εικόνα που δεν έχει καμία σχέση με το προϊόν μας.


Αντανακλάσεις


Εξίσωση για δυνατούς. Είναι σημαντικό στη φωτογραφία να καταλαβαίνουμε πότε χρειαζόμαστε τις αντανακλάσεις και πότε όχι. Αλλά και όταν τις χρειαζόμαστε πρέπει να γνωρίζουμε σε πιο σημείο του προϊόντος είναι προς αισθητικό όφελός μας και σε πιο καταστρέφουν τη φωτογραφία μας. Τώρα που αποφασίσαμε πού θέλουμε τις αντανακλάσεις, πρέπει να τις δημιουργήσουμε στο σημείο αυτό. Αυτό είναι κάτι που απαιτεί γνώση και κατανόηση του φωτός και σίγουρα δεν είναι κάτι που θα αναλύσουμε σε αυτό το ποστ. Να θυμάστε όμως ότι οι αντανακλάσεις (μαζί με τις σκιές) κάνουν ένα αντικείμενο να δείχνει τρισδιάστατο σε μια φωτογραφία. Οπότε, για μια ακόμα φορά, προσοχή στις αντανακλάσεις!!!

Δοκιμάστε να προσέξετε αυτές τις λεπτομέρειες στη φωτογράφιση των προϊόντων σας και θα δείτε ότι με απλά βήματα θα έχετε πιο σωστές και πιο επαγγελματικές εικόνες για την ιστοσελίδα ή τον κατάλογό σας.


Φυσικά σε ένα ποστ δεν μπορούν να καλυφθούν όλα όσα κάνουν μια φωτογράφιση προϊόντος πετυχημένη γι’ αυτό γράψτε μας στα σχόλια ή σε email τις απορίες σας και με χαρά θα το συζητήσουμε

91 προβολές0 σχόλια